Gadżety

Google Fitness Tracker – jak będzie wyglądać pionierska opaska od amerykańskiego potentata?

Google ogłosiło w ostatnim czasie, że wykupuje firmę Fitbit za 2,1 mld dolarów i planuje stworzyć innowacyjną opaskę zbliżoną nieco do Amazon Halo. Co wiemy już o tym pionierskim gadżecie?

Fitbit – co to za firma i jakie produkty można znaleźć w jej ofercie?

Fitbit to marka założona w 2007 roku przez Jamesa Parka i Erica N. Friedmana w San Francisco. Firma ta specjalizuje się w wykorzystywaniu nowoczesnych czujników oraz bezprzewodowych technologii w celu promocji aktywnego stylu życia. Jest to jeden z największych na świecie producentów gadżetów typu wearables (nazywanych również urządzeniami ubieralnymi), takich jak specjalne opaski, zegarki oraz klipsy mierzące aktywność sportową, tętno czy parametry snu.

Wyroby Fitbit przeznaczone są dla wszystkich osób prowadzących aktywny tryb życia – miłośników biegania, pływania czy fitnessu. Są one cienkie, lekkie i wygodne w noszeniu. Charakteryzuje je również nowoczesny design. Mimo że produkty te charakteryzują się niewielkimi rozmiarami, oferują cały szereg praktycznych funkcji. Co więcej, są w pełni wodoodporne. Gadżety marki Fitbit zbierają dane na temat aktywności użytkownika w czasie rzeczywistym. W nocy monitorują parametry snu, takie jak faza, jakość czy głębokość, umożliwiając wykrycie jego ewentualnych zaburzeń. W ciągu dnia opaski zliczają ilość wykonanych kroków, pokonanych schodów czy spalonych kalorii. Podsumowanie prezentują w dedykowanej aplikacji na smartfona.

Na uwagę zasługuje między innymi linia opasek Heart Rate+ Fitness, które wyposażone są w innowacyjną technologię PurePulse mierzącą tętno na nadgarstku bez konieczności noszenia specjalnego pasa na klatce piersiowej. Dzięki temu możliwe staje się uzyskanie dokładnych informacji na temat spalonych kalorii, zoptymalizowanie treningu, monitorowanie kondycji oraz stanu zdrowia i kontrolowanie poziomu stresu na bazie wskazań tętna. Opaski Fitbit wyposażone są również w funkcję powiadamiania użytkownika o przychodzących połączeniach oraz wiadomościach SMS. Ich wydajna bateria pozwala na kilka dni nieprzerwanej pracy, bez konieczności ładowania.

Godne polecenia są również smartwatche Fitbit ze wspomnianym powyżej pulsometrem PurePulse. Pozwalają one na połączenie się z GPS-em telefonu i śledzenie czasu, tempa oraz trasy treningu. Funkcja SmartTrack jest w stanie automatycznie rozpoznać wykonywane przez użytkownika ćwiczenie i statystycznie je podsumować. Podobnie jak opaski, smartwatche omawianej marki mierzą aktywność w dzień oraz jakość snu w nocy. Posiadają dotykowy, kolorowy, czytelny wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, który pozwala na odtwarzanie i przełączanie utworów muzycznych ze smartfona oraz regulowanie ich głośności. Dodatkowo na ekranie wyświetlają się powiadomienia o przychodzących połączeniach i SMS-ach, zbliżających się wydarzeniach w kalendarzu, a także komunikaty typu push z aplikacji, takich jak Facebook, Messenger czy Gmail.

Zakup Fitbit przez Google

Nowoczesny design w połączeniu z funkcjonalnością sprawiły, że marką Fitbit zainteresowało się kalifornijskie przedsiębiorstwo Google. Postanowiło ją kupić za 2,1 miliarda dolarów. Przygotowany przez Google plan działania na najbliższe miesiące jest ściśle powiązany z innowacyjnym systemem Wear OS, który w przeszłości nosił nazwę Android Wear. Swój zakup planuje wykorzystać w celu usprawnienia mobilnej platformy, która zostałaby wzbogacona o niektóre możliwości znane z urządzeń Fitbit.

W ostatnim czasie Google opatentowało projekt urządzenia służącego do monitorowania aktywności. Tym, co różni tę opaskę od innych produktów tego typu dostępnych na sklepowych półkach, jest to, że jest ona pozbawiona wyświetlacza. Zbierane przez opaskę informacje użytkownik miałby sprawdzać za pośrednictwem dedykowanej aplikacji na smartfona.

https://buff.ly/3k4c2a9
🆕HACKER NOON TOP STORY >>Think You Know Why Google Acquired Fitbit? Think Again!, by Haris…

Opublikowany przez HackerNoon Piątek, 19 lutego 2021

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Justyna Zajdel
Copywriter z wieloletnim doświadczeniem w branży. Magister Socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prywatnie miłośniczka kulinariów i podróży, które zajmują większą część jej wolnego czasu.
    Smartwatche w wersji premium. Apple dzieli i rządzi na rynku inteligentych zegarków
    Poprzedni artykuł
    Nowoczesna technologia odpowiedzią na brak kibiców. Nowa Zelandia z wirtualnym dopingiem na IO w Tokio!
    Następny artykuł

    Może Ci się spodobać

    Komentarze

    Zostaw komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Więcej w Gadżety

    KOSPET Optimus 2 – kompletny smartwatch dla aktywnych i nie tylko!
    Wraz z dynamicznym rozwojem branży wearables rosną również wymagania potencjalnych klientów dotyczące dostępnych na rynku gadżetów. Nic więc dziwnego, że producenci dosłownie prześcigają się w pomysłach na innowacje mające na celu podniesienie jakości swoich urządzeń. Świetnym przykładem opisanego zjawiska jest KOSPET Optimus 2, który za sprawą rozbudowanych funkcji z powodzeniem może zastąpić korzystanie ze smartfona! Czy po wielu latach doczekaliśmy się w końcu smartwatcha, który spełni oczekiwania wszystkich odbiorców?
    Xiaomi Mi Watch Revolve Active – aż 117 trybów sportowych i rynkowa cena!
    Xiaomi ani myśli zatrzymywać się, jeśli chodzi o rozwój swojej marki na rynku wearables, czego najlepszym dowodem jest nowy smartwatch Xiaomi Mi Watch Revolve Active. Skierowane przede wszystkim do orędowników aktywności fizycznej urządzenie ma przyciągnąć uwagę konsumentów zarówno za sprawą specyfikacji technicznej, ciekawego designu, jak i stosunkowo niewygórowanej ceny.