Innowacje

Czy trening EMS jest bezpieczny?

Artykuł sponsorowany

Wielu ekspertów podważa bezpieczeństwo elektrostymulacji mięśni, zalecając, by była ona wykorzystywana przez specjalistów i osoby przeszkolone w tym zakresie. Co zatem grozi użytkownikowi EMS i jak zapewnić bezpieczeństwo w trakcie korzystania z elektrod?

Jak działa EMS?

Elektryczna stymulacja mięśni odbywa się poprzez umieszczanie elektrod na różnych częściach ciała lub grupach mięśni. Trening EMS (Electrical Muscle Stimulation) działa na zasadzie stymulacji każdego mięśnia, który jest w trakcie pracy, aby zwiększyć skurcz, czyniąc go silniejszym. Elektrody są nakładane za pomocą lepkich podkładek. Inne metody wykorzystują kamizelki, w których znajdują się elektrody.

Dla kogo przeznaczony jest EMS?

Elektrostymulacja mięśni może przynieść korzyści u większości ludzi, ale może tylko wzmocnić trening, a nie całkowicie go zastąpić. Jeśli po prostu założysz elektrody, nie uzyskasz takiego samego rezultatu, jak osoba, która ich używa i w dodatku wykonuje trening siłowy.

Elektryczna stymulacja mięśni rozpoczęła się jako sposób pracy z osobami z problemami nerwowo-mięśniowymi, pomagając im skurczyć mięśnie, które mogą być trudne w użyciu. Metoda może być szczególnie pomocna dla osób cierpiących na stwardnienie rozsiane. EMS pozwala im wykonywać więcej ćwiczeń niż w innym przypadku, ponieważ nie muszą oni wykonywać takiego samego wysiłku, dzięki stymulacji pomagającej w wykonywaniu ćwiczeń. Treningi mogą również pomóc osobom sparaliżowanym.

Jeśli to uraz rdzenia kręgowego i kontuzjowani nie mogą w ogóle kontrolować swoich mięśni, to ruch jest całkowicie napędzany przez elektroniczną stymulację mięśni. W przypadku osób z większymi urazami rdzenia kręgowego, które nie mogą kontrolować kończyn górnych, EMS używane jest do podnoszenia rzeczy i kontrolowania mięśni dłoni, aby mogły one chwytać i podnosić rzeczy. W tym przypadku stymulator jest dosłownie używany do wykonywania ruchów.

Zagrożenia treningu EMS

Elektryczną stymulację mięśni można przeprowadzać w warunkach nadzorowanych lub przy użyciu produktów dostępnych bez recepty, ale niektórzy eksperci zalecają ostrożność podczas korzystania z tych opcji w domu.

Nigdy nie używaj niczego, szczególnie czegoś takiego, bez konsultacji z lekarzem. Zawsze powinieneś skontaktować się z kimś, zanim kupisz coś bez rekomendacji specjalisty. Zakładając elektrody i wykonując intensywne treningi siłowe z elektryczną stymulacją, jeśli nie jesteś do tego przyzwyczajony, z pewnością możesz narazić się na wypadek.

Istnieje ryzyko poparzenia lub uszkodzenia skóry przez elektrody. Największym niebezpieczeństwem związanym ze stymulacją elektryczną i użyciem lepkich elektrod do generowania prądu jest to, że jeśli elektrody nie mają dobrego kontaktu ze skórą, nie są w pełni integralne lub częstotliwość jest ustawiona zbyt wysoko, może dojść do pęknięcia i uszkodzenia skóry. Może również boleć, gdy przepływa przez Ciebie prąd.

EMS może spowodować także uszkodzenie nerek. Jeśli elektryczna stymulacja mięśni jest stosowana nieprawidłowo, może powodować, jak już wspomnieliśmy wyżej, uszkodzenie mięśni. W takim przypadku do krwiobiegu uwalniane są małe cząsteczki mięśni, które mogą uszkodzić nerki. Uszkodzenie mięśni występuje wtedy, kiedy trening o wysokiej intensywności zwiększa poziom kinazy kreatynowej (CK), enzymu, który normalnie dostarcza mięśniom energii. Osoby cierpiące na ból, kołatanie serca lub osłabienie po treningu EMS powinny natychmiast zgłosić się do lekarza.

Bezpieczeństwo

Aspekt bezpieczeństwa odgrywa istotną rolę w treningu EMS, prowadząc do zdecydowanej, dodatkowej odpowiedzialności trenera i osoby trenującej. Ponieważ znaczną część obciążenia uzyskuje się poprzez intensywną, elektryczną stymulację mięśni, zadaniem trenujących jest nie tylko zapewnienie prawidłowego wykonania ćwiczeń: intensywność elektrostymulacji musi być zawsze dostosowana do indywidualnej prężności atlety, a w razie potrzeby należy natychmiast ją zmniejszyć. Tylko w ten sposób można z całą pewnością wykluczyć zagrażające przeciążenie, które może szybko powstać podczas treningu EMS.

Ponieważ obciążenie, które jest konfigurowane indywidualnie, wymaga większej dbałości o intensywność, aby zapewnić bezpieczeństwo i skuteczność ćwiczeń, przerwa między dwoma treningami powinna wynosić co najmniej 4 dni.

Trenuj jak chcesz, kiedy chcesz, gdzie chcesz na najbardziej zaawansowanym technologicznie systemie EMS na świecie. Uwolnij swój potencjał z pomocą MEON EMS.

Sięgnij po więcej.

Michał Majsner
Magdalena Kasiborska

☎️ 535 806 757

🌎 https://www.moment.pl/meon-ems-impulse-traning

#MeonEMS #Katowice #Ems #ReachForMore #TheRealGameChanger #EMStraining #TreningEMS #SystemEMS #TreningPersonalny #PersonalTraining #AimHigher #TrainHarder #TrainEffectively

Opublikowany przez Impulse Training Katowice Wtorek, 2 lutego 2021

Zdjęcie wyróżniające: MEON EMS

Bartosz Promiński
Wielbiciel pieszych wycieczek. Przy sprzyjającej pogodzie lubi zwiedzać Polskę na rowerze. Uwielbia wypoczynek w otoczeniu przyrody. Poza sportem interesuje go historia.
    Kamerki sportowe – „pancerne konstrukcje” dla miłośników mocnych wrażeń
    Poprzedni artykuł
    Tokeny kibica opanowują piłkarski świat. Fani mogą decydować o losach klubu!
    Następny artykuł

    Może Ci się spodobać

    Komentarze

    Zostaw komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Więcej w Innowacje

    KikSense, czyli sposób na domowy trening karate
    Amerykańscy rodzice stworzyli unikatowy system czujników ułatwiający trening karate. Sprawdziliśmy, jak działa projekt tej pomysłowej pary i do czego może się przydać.