Jak osiągnąć cele biznesowe dzięki Google Ads?

Jak osiągnąć cele biznesowe dzięki Google Ads?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Nie ma wątpliwości, że każdy użytkownik internetu przynajmniej raz skorzystał z wyszukiwarki Google. Amerykańska firma, zdając sobie sprawę z popularności swoich produktów, stworzyła system reklamowy, który pomaga w promowaniu marki w wynikach wyszukiwania. Poznajcie Google Ads.

Google Ads nie jest nowym narzędziem marketingowym. Wcześniej było znane pod nazwą Google Adwords (więcej o Google Adwords dowiesz się tutaj: https://adsright.pl/google-adwords/). System reklamowy stworzony przez Google pozwala na planowanie, uruchamianie oraz wyświetlanie reklam tekstowych, graficznych i video. Kampanię możemy uruchomić nie tylko w wyszukiwarce Google pośród wyników wyszukiwania, lecz także w aplikacjach, sieci reklamowej czy portalach partnerskich, na przykład na YouTube i Gmailu.

Jak stworzyć kampanię Google Ads?

Kampanię Google Ads tworzy odpowiednio skonfigurowana i opublikowana reklama w formie tekstowej, graficznej lub wideo. Aby ją uruchomić, w pierwszej kolejności musimy założyć konto w Google Ads. Na tym etapie podajemy niezbędne informacje, między innymi adres serwisu, którego będą dotyczyły reklamy, dane o firmie, promowanych produktach i usługach, obszar wyświetlania reklamy. Podczas określania początkowych ustawień wybieramy również dopasowane do treści reklamy słowa kluczowe, dzięki którym internetowi użytkownicy trafią na naszą ofertę.

Konto Google Ads warto połączyć z skonfigurowanym kontem Google Analytics. Dzięki temu będziemy mogli na bieżąco analizować skuteczność i wyniki naszych kampanii reklamowych.

Po wstępnej konfiguracji kont możemy przejść do utworzenia poszczególnych reklam, które złożą się na jedną kampanię. Zadowalające wyniki osiągniemy, gdy umieścimy w treści przekazu informacje, które przyciągną uwagę użytkownika i zadbamy o wysoką jakość strony docelowej.

Jakie cele zrealizujemy dzięki Google Ads?

Za korzystaniem z Google Ads przemawia wiele argumentów. W systemie reklamowym sami ustalamy wysokość budżetu kampanii i określamy koszty, które będziemy chcieli wydać w przeciągu dnia, tygodnia czy miesiąca. Dzięki temu możemy mieć pewność, że nie przekroczymy limitu. Mamy również możliwość decydowania o tym, jakim klientom wyświetli się reklama, co pozwala na lepszą personalizację przekazów. Poza tym samodzielnie wybieramy model rozliczenia – w Google Ads płacimy za tysiąc wyświetleń (CPM) albo za kliknięcie (CPC).

Rozbudowany i dopasowany do potrzeb użytkowników system reklamowy ułatwia osiąganie biznesowych celów. Google to najpopularniejsza wyszukiwarka, więc reklamowanie się w niej pozwala docierać do sporego grona potencjalnych klientów i budować rozpoznawalność marki wśród odbiorców. Dzięki reklamom zwiększymy ruch na swojej stronie internetowej i skłonimy użytkowników do podjęcia konkretnych działań, zakończonych transakcją. Pierwsze pozytywne efekty mogą pojawić się tuż po uruchomieniu kampanii.

Zdjęcie główne: Benjamin Dada/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
7 aplikacji fitness motywujących do osiągania wyznaczonych celów
/
7 aplikacji fitness motywujących do osiągania wyznaczonych celów
Skorzystaj z aplikacji fitness, które zmotywują Cię do działania. Sprawdź nasze zestawienie!
Jakie wyposażenie zabrać na survival?
/
Jakie wyposażenie zabrać na survival?
Planujesz swój pierwszy wypad do lasu na survival? Zobacz, jakie sprzęty ze sobą zabrać!
Sukces sportowca zaczyna się w głowie. Neurohacking i biofeedback treningami przyszłości
/
Sukces sportowca zaczyna się w głowie. Neurohacking i biofeedback treningami przyszłości
Wpływ na to, czy danemu sportowcowi uda się wygrać zawody ma – wbrew pozorom – nie tylko jego przygotowanie fizyczne. […]