Marketing w sporcie

Odżywki i zioła – ważny element treningu

Artykuł sponsorowany

Czy wiesz, że jakie produkty mogą wesprzeć Twój organizm przed i po treningu? Dostępne na rynku odżywki i zioła wspomagają regenerację potreningową, eliminują uczucie zmęczenia i uzupełniają składniki w diecie – odpowiednio dobrane suplementy mogą sprawić, że Twój wysiłek fizyczny będzie bardziej efektywny.

Suplementy dla sportowców

Tylko my mamy wpływ na to, czy dostarczymy organizmowi w diecie wszystkie elementy konieczne do prawidłowego przebiegu metabolizmu. Organizm powinien dostawać codzienną dawkę odpowiedniej ilości witamin, minerałów, węglowodanów, białek i tłuszczów. U sportowców zapotrzebowanie na składniki odżywcze jest wyższe i w dużej mierze zależy od częstotliwości oraz intensywności aktywności fizycznej. Pamiętaj, że suplementy powinny stanowić dodatek do zdrowego żywienia, a nie być próbą zastąpienia zbilansowanej diety. Dobrze, jeśli suplementacja witaminowo-mineralna jest przyjmowana selektywnie i poprzedza ją konsultacja z lekarzem lub farmaceutą.

Osobom trenujących poleca się przyjmowanie substancji wspierających odporność organizmu i wspomagających regenerację stawów. Zachodzące w ciałach sportowców częstsze przemiany biochemiczno-fizjologiczne prowadzą do utraty potrzebnych witamin i minerałów. Niedobory mogą powodować problemy z regeneracją i pogorszenie zdrowia. Aby temu zapobiec warto przyjmować m.in. witaminę C i chrom, które wspierają produkcję kolagenu. Pomocny może być również żeń-szeń syberyjski, który wspomaga osłabiony organizm i zmniejsza uczucie zmęczenia. Szeroki wybór suplementów pochodzenia naturalnego znajdziesz na: https://terranovapolska.pl/.

Zioła wspierające odchudzanie i oczyszczanie organizmu

Dobrym sposobem na przyspieszenie procesu odchudzania może być zastosowanie odpowiednich ziół w formie naparów, wyciągów lub suplementów diety. Wyciągi ziołowe nie zastąpią zdrowego odchudzania i aktywności fizycznej, ale w połączeniu z nimi mogą znacznie przyspieszyć metabolizm. Poza tym wspierają układ odpornościowy i są pomocne przy oczyszczaniu organizmu, dzięki czemu dobrze sprawdzą się przy detoksie. Jeśli szukasz ziół i przypraw, które przyspieszają tempo przemiany materii, to wprowadź do swojego odchudzania m.in.: lubczyk, chili, imbir, miętę pieprzową, rumianek, koper włoski i szałwię. Warto stosować także zioła wywołujące uczucie sytości, takie jak siemię lniane, kora kruszyny pospolitej czy podbiał pospolity. Chętnie stosowanymi środkami moczopędnymi są natomiast pokrzywa i skrzyp polny. Przed wprowadzeniem ziół do swojej diety, zapoznaj się z przeciwwskazaniami i skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą. Jeśli szukasz preparatów ziołowych wspomagających dietę i mających na celu obniżenie poziomu cholesterolu, wejdź na: https://zielarnia24.pl/ziola,323.html.

Odżywki – uzupełnienie diety sportowca

Dla przyspieszenia procesów regeneracyjnych substancje odżywcze powinny być dostarczane w niewielkich ilościach przed, w trakcie i po treningu. Najważniejsze są węglowodany i białka, które dobrze jest spożyć w ciągu godziny od zakończenia treningu. Ich niedobory mogą być przyczyną spadku masy ciała, zmniejszenia siły i zmęczenia. W tej sytuacji jako posiłek okołotreningowy dobrze sprawdzą się odżywki węglowodanowo-białkowe, które są szybko absorbowane przez organizm. Wiele osób sięga po odżywki, ponieważ nie mają czasu spożyć pełnowartościowych posiłków, a zależy im na zachowaniu proporcji składników odżywczych i odpowiedniego bilansu kalorycznego w diecie. Szeroki wybór odżywek białkowych, preparatów przedtreningowych i szotów witaminowych znajdziesz na: https://inkospor.pl/.

Zdjęcie główne: Ron Lach/pexels.com

Marta Marek
Miłośniczka książek i nauki języków obcych. W wolnym czasie pływa i relaksuje się na zajęciach jogi.
    Co to jest konto bankowe?
    Poprzedni artykuł
    Dron – dodatkowy asystent trenera piłki nożnej
    Następny artykuł
    Komentarze

    Zostaw komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *