Technews

Najciekawsze technologie z sezonu 2021 w F1!

Na obecny sezon Formuły 1 zaplanowano ogromną rewolucję techniczną. Niestety, z powodu pandemii wszystko zostało przeniesione na przyszły rok. 

Powstało lekkie zamieszanie związane z regulaminem technicznym. Dlatego rozwiewamy wątpliwości i przedstawiamy najistotniejsze zmiany na ten sezon. Głównym założeniem obecnych przepisów będzie ograniczenie docisku aerodynamicznego o około 10%.

Tylny układ hamulcowy

Zmianie uległy elementy aerodynamiczne na wlotach do tylnych hamulców. Długość wingletów w dolnej części kanałów została zmniejszona o 40 mm, przy czym górne pozostały przy 120 mm.

Podłoga

Zmieniono geometrię podłogi przed tylną osią. Cała podłoga musi być teraz lita, a w tylnej części pojawią się trójkątne wycięcia, które zmniejszają docisk generowany z podłogi.

Masa samochodów 

Zwiększona została minimalna waga bolidów bez paliwa z 746 do 752 kg, a waga jednostki napędowej z 145 do 150 kg. Tłumaczone jest to zniechęceniem zespołów do stosowania egzotycznych i drogich materiałów obniżających wagę.

Opony

Pirelli wprowadziło nowe mieszanki do swojego ogumienia. Opony będą mieć inną wewnętrzną konstrukcję, co pozwoli korzystać z niższych ciśnień.

Zdjęcie główne: randomwinner/pixabay.com

Adam Zadrożny
Ogromny pasjonat futbolu i wszystkiego, co z nim związane. Poza graniem w piłkę, trenuje także kalistenikę. Nie mogąc uprawiać sportu zawodowo, zaczął pisać - między innymi o zdrowym odżywianiu.
    Superkolce z Tokio – czy buty wspomagały lekkoatletów na IO?
    Poprzedni artykuł
    Ubezpieczenie turystyczne do Azji – jak wybrać i o czym pamiętać?
    Następny artykuł

    Może Ci się spodobać

    Komentarze

    Zostaw komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Więcej w Technews