W procesie pozycjonowania chodzi o osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, co z reguły sprowadza się do przeprowadzenia wieloetapowej optymalizacji strony oraz jej działania i wszystkich aspektów technicznych. Efekty przychodzą dość powoli, bo nawet dopiero po kilku miesiącach od chwili wprowadzenia zmian na stronie, lecz potrafią zupełnie zmienić opłacalność biznesu oraz wysokość osiąganych dochodów. Wiele osób zastanawia się jednak ile kosztuje pozycjonowanie i czy inwestycja okaże się opłacalna w długo- i krótkofalowym terminie.
W trakcie pozycjonowania witryny należy spełnić wszelkie wymagania algorytmu wyszukiwarki Google, który ocenia każdą ogólnodostępną stronę i nadaje jej Pagerank, czyli ranking strony na tle innych. To właśnie ten parametr jest najistotniejszym ze wszystkich, gdyż odpowiada za nadanie pozycji naszej witrynie. Algorytm Google do analizy stron wykorzystuje Googleboty, czyli roboty crawlujące, które w trybie ciągłym analizują cały internet oraz wszystkie witryny w poszukiwaniu jakichkolwiek zmian w ich zakresie. Pozycjonowanie sklepów polega na tym, aby spełnić wszelkie wytyczne algorytmu.
Definicja SEO, a właściwie Search Engine Optimization, zakłada przeprowadzenie wieloetapowego procesu optymalizacji strony pod kątem jej zgodności z wymogami giganta z Mountain View i stanowi jedno z najważniejszych działań marketingowych we współczesnym świecie opartym na e-handlu. Nie bez powodu większość przedsiębiorców uznaje to działanie za najważniejsze ze wszystkich, gdyż daje bardzo dobre efekty przy stosunkowo niewysokich nakładach finansowych.
Jeśli chcesz poznać koszty pozycjonowania, koniecznie dowiedz się, co wpływa na wysokość obciążenia finansowego przedsiębiorstwa. Bardzo istotny jest głównie zakres prac i liczba etapów do przeprowadzenia. W przypadku świeżych stron, które jeszcze nie zostały opublikowane w sieci, można liczyć na znacznie niższą cenę niż w przypadku witryn, które są już obecne w sieci od wielu lat i przez ten czas nie osiągnęły na polu SEO zbyt dużego sukcesu.
Równie duży wpływ na koszty ma także sama agencja SEO lub wybrany freelancer. Ceny mogą różnić się pomiędzy poszczególnymi agencjami interaktywnymi nawet o kilkaset procent, dlatego tak istotne jest, aby zapoznać się z ofertami wszystkich agencji jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z którąkolwiek z nich. Co więcej, nie zawsze niższa cena jest pożądana. Działania SEO są bardzo wyczulone na jakość przeprowadzenia poszczególnych prac, a wszelkie błędy w sztuce mogą, choć wcale nie muszą, wywołać ogromne problemy na przyszłość.
Fot. freestocks/unsplash.com
Uważam, że działania SEO potrafią być kosztowne ale wcale takie nie muszą być, wszystko zależy od doboru usługi i też działań które chcemy podjąć na stronie. Pozycjonowanie rozpoczyna się od audytu seo https://www.grupa-icea.pl/audyt-seo/ które pozwoli na opracowanie strategii oraz wprowadzenie zmian których strona potrzebuje. Takie działania potrzebują czasami nawet do 6 miesięcy aby efekty były widoczne.
To może być kosztowne, ale nie musi, tutaj ewidentnie zgadzam się z przedmówczynią. Dominantem ceny może być cel pozycjonowania, np. jeżeli celujesz na wielką metropolię jak stolica, przy czym oczekujesz wysokiej efektywności i zasięgu – możesz być pewien, że tanie to nie będzie. Ja przykładowo realizuje przy pomocy agencji pozycjonowanie Toruń. Miasto nie za duże, nie za małe, umiarkowana efektywność i przyzwoite koszta.