Na obecny sezon Formuły 1 zaplanowano ogromną rewolucję techniczną. Niestety, z powodu pandemii wszystko zostało przeniesione na przyszły rok.
Powstało lekkie zamieszanie związane z regulaminem technicznym. Dlatego rozwiewamy wątpliwości i przedstawiamy najistotniejsze zmiany na ten sezon. Głównym założeniem obecnych przepisów będzie ograniczenie docisku aerodynamicznego o około 10%.
Zmianie uległy elementy aerodynamiczne na wlotach do tylnych hamulców. Długość wingletów w dolnej części kanałów została zmniejszona o 40 mm, przy czym górne pozostały przy 120 mm.
Zmieniono geometrię podłogi przed tylną osią. Cała podłoga musi być teraz lita, a w tylnej części pojawią się trójkątne wycięcia, które zmniejszają docisk generowany z podłogi.
Zwiększona została minimalna waga bolidów bez paliwa z 746 do 752 kg, a waga jednostki napędowej z 145 do 150 kg. Tłumaczone jest to zniechęceniem zespołów do stosowania egzotycznych i drogich materiałów obniżających wagę.
Pirelli wprowadziło nowe mieszanki do swojego ogumienia. Opony będą mieć inną wewnętrzną konstrukcję, co pozwoli korzystać z niższych ciśnień.
Zdjęcie główne: randomwinner/pixabay.com