Reklama

Co trzeba wiedzieć o wyszukiwaniu głosowym?

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Wyszukiwanie głosowe jest dziś na tyle zaawansowane, że stało się integralną częścią wielu urządzeń i aplikacji. W ten sposób możemy dziś komunikować się ze swoim smartfonem, komputerem, czy nawet samochodem. To bardzo wygodne, szczególnie gdy poszczególne komendy wypowiadamy mając zajęte ręce – na przykład właśnie w samochodzie. Dziś przedstawimy kilka przydatnych informacji na temat głosowego wyszukiwania.

Voice search, czyli wyszukiwanie głosowe

Nietrudno zauważyć, jak istotnym elementem nowoczesnych urządzeń stało się wyszukiwanie głosowe. Voice search jest sposobem na bardzo szybkie i wygodne znalezienie czegoś. Sprawdza się zarówno podczas zwykłego korzystania z różnych urządzeń, czego przykładem może być choćby Asystent Google, Siri lub Amazon Alexa, ale także w trakcie zakupów. Branża e-commerce bez dwóch zdań rośnie w siłę, dzięki czemu właśnie tam często debiutują ciekawe nowinki technologiczne. O takiej bez wątpienia możemy powiedzieć w przypadku voice commerce. Zakupy z wykorzystaniem wyszukiwania voice search są zupełnie nowym doświadczeniem, które szturmem podbija świat.

W Polsce voice commerce nie jest jeszcze bardzo popularne, z pewnością już niedługo ten trend do nas jednak trafi. Najnowsze dane mówią o tym, że w Stanach Zjednoczonych już ponad 40% osób regularnie korzysta z wyszukiwania głosowego. Nic dziwnego – porozumiewanie się poprzez komunikację głosową jest o wiele wygodniejsze, niż wprowadzanie tekstu. Dotyczy to szczególnie smartfonów, gdzie pisanie na dotykowym ekranie bywa nieco uciążliwe.

Voice commerce – zakupy tak proste, jak nigdy dotąd

Voice search jest jednym z elementów voice commerce. Co właściwie oznacza to sformułowanie? Chodzi o możliwość robienia zakupów online z wykorzystaniem komend głosowych. To trochę tak, jakby zadzwonić do przyjaciela i poprosić go o kupno jakiegoś produktu. Nie ma tu potrzeby wypełniania wielu formularzy, czy odpowiedzi na różne pytania. Sztuczna inteligencja doskonale zna nasze preferencje zakupowe, a z pewnością do smartfona mamy podpiętą  jakąś formę płatności online. Wystarczy więc wypowiedzieć swoje polecenie, a wkrótce zakupy zostaną zrealizowane.

Fot.: elements.envato.com / Prostock-studio

W Polsce dwie pierwsze firmy, które wprowadziły voice search do branży e-commerce to Pyszne.pl oraz FlixBux. Dzięki temu rozwiązaniu stało się możliwe zamówienie jedzenia lub kupno biletów na przejazd autokarem przy użyciu Asystenta Google. Bardzo wygodne rozwiązanie z pewnością w dalszym czasie będzie wykorzystane także przez inne firmy. To dla nich sposób na wyróżnienie się spośród konkurencji, a na pewno wielu klientów szybko przyzwyczai się do tej formy robienia zakupów w sieci.

Sprzedaż z użyciem komend głosowych – to dobre dla każdej firmy?

Warto jednak zaznaczyć, że nie w każdej branży voice commerce sprawdzi się równie dobrze. W miejscach, gdzie ważny jest indywidualny kontakt z klientem, jak choćby przy sprzedaży dóbr luksusowych, czy usług medycznych, raczej ciężko jest wyobrazić sobie zatrudnienie Asystenta Google w roli sprzedawcy. System musi także poznać zachowania i preferencje zakupowe użytkownika, aby voice commerce było skuteczne. Raczej mówimy więc o codziennych zakupach, czy produktach i usługach, które są jasne do opisania (np. “kup bilet autobusowy z Warszawy do Gdańska na jutrzejsze popołudnie”). 

Więcej informacji o wyszukiwaniu głosowym znajdziesz na komerso.pl

Zdjęcie główne: elements.envato.com / Prostock-studio

Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
    Biohacking ORB – sposób na regenerację po wysiłku fizycznym na miarę XXI wieku
    Poprzedni artykuł
    Serwis motocykla przed podróżą – ważne etapy
    Następny artykuł

    Może Ci się spodobać

    Komentarze

    Zostaw komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Więcej w Reklama

    Co robić, gdy na ekranie telefonu wyświetla się nieznany numer?
    Dla wielu osób połączenie z nieznanego numeru pojawiające się na ekranie telefonu, jest powodem do niepokoju. Nigdy nie wiadomo, kto za nim stoi – znajomy, żartowniś, naciągacz czy telemarketer? Na szczęście, istnieją sposoby na sprawdzenie nieznanych numerów telefonów.
    Serwis motocykla przed podróżą – ważne etapy
    Dłuższa podróż jakimkolwiek pojazdem to okazja do tego, by skontrolować jego stan techniczny. Sprawdź, na co zwrócić szczególną uwagę podczas serwisowania motocyklu przed trasą.