Większość najpopularniejszych w Polsce marek stworzyła swoje własne oprogramowania, które mają rozbudować ofertę sklepu i stworzyć sieć zaufanych klientów.
Mobilną aplikację jednego z najpopularniejszych sklepów sportowych na świecie ściągnęło już na swoje smartfony ponad milion użytkowników. Równie dużym zainteresowaniem cieszy się ona w Polsce. Aplikacja pozwala na założenie indywidualnego konta, dzięki czemu można mieć nieustanny wgląd w przeprowadzone transakcje, dokonywać wymian lub zwrotów, a także zbierać punkty lojalnościowe wymieniane na nagrody lub zniżki.
W systemie można także przeglądać aktualną ofertę sklepu, spersonalizowane sugestie zakupów oraz dostępność konkretnych produktów w wybranych placówkach. Użytkownicy mają również do dyspozycji artykuły dotyczące fitnessu, sportu, porad treningowych w różnych dyscyplinach. Decathlon umożliwia także zakupy on-line za pomocą aplikacji mobilnej lub rezerwację konkretnego sprzętu z opcją odbioru w wybranym sklepie już po godzinie.
Własny program dostępny na urządzenia mobilne stworzyła również polska marka odzieży i wyposażenia sportowego 4F. W aplikacji można znaleźć pełną i aktualną ofertę produktów marki, a także specjalne wideo treningowe stworzone dla firmy przez czołowych polskich zawodników i ambasadorów marki, takich jak Anna Lewandowska, Łukasz Kubot czy Wilfredo Leon.
Dzięki programowi lojalnościowemu każdy użytkownik podczas zakupów, zarówno online jak i w stacjonarnych sklepach, może skorzystać z 5% rabatu na cały asortyment. Aplikacja 4F informuje także o najnowszych promocjach i przygotowuje specjalną ofertę dopasowana do indywidualnych preferencji i poprzednich zakupów każdego użytkownika.
Najmniej rozbudowane funkcje aplikacji sklepu sportowego oferuje marka Martes Sport. Działalność mobilnej aplikacji ogranicza się do założenia indywidualnego profilu użytkownika i stworzenia wirtualnej karty w programie lojalnościowym sklepu.
Podczas każdych zakupów użytkownik może skanować swoją kartę i liczyć na rabat. Obniżka nie jest stała ani naliczana tak jak w przypadku aplikacji 4F. W tym systemie zalogowany klient dostaje dostęp do wyjątkowej oferty, w której część produktów ma obniżoną cenę, pokazującą się tylko członkom klubu Martes Sport. Aplikacja samodzielnie wysyła także powiadomienia o najnowszych promocjach i obniżkach cen na wybrany asortyment.
Interesującą propozycją na rynku sklepów sportowych jest system stworzony dla marki GO Sport. Oprócz klasycznych rozwiązań, czyli indywidualnie dopasowanej oferty sklepu, zbierania punktów czy informacji o aktualnych promocjach, użytkownik może samodzielnie pracować na nagrody oferowane przez markę.
W aplikacji mobilnej sklepu powstał specjalny program Feelgood!, który ma zachęcać klientów do aktywności fizycznej. Punkty zbierane w ramach pakietu można zdobywać na kilka sposobów, między innymi wypełnić dane o swoim profilu w 100%, zapisać się do newslettera lub odebrać dodatkowe 300 punktów w dniu swoich urodzin.
Istnieje jednak możliwość połączenia aplikacji z Google Fit lub Apple Health, wyznaczania swoich treningowych celi i zdobywania dodatkowych punktów przez osiąganie ich. Zebrane liczby można zamienić na kupony rabatowe, które są naliczane na trzech różnych poziomach. Nowi klienci zalogowani do aplikacji mogą liczyć na zniżkę 10% na pierwsze zakupy lub cashback, natomiast wraz ze wzrostem zebranych punktów stałym użytkownikom może przysługiwać rabat do 30%.
Zdjęcie główne: Karolina Grabowska/pexels.com