Wirtualny świat gier po raz kolejny połączy się z aktywnością fizyczną w domu. Quell będzie pierwszą tego typu rozrywką!
Połączenie rzeczywistego ruchu gracza i monitora z wirtualnym światem to pomysł, który powstał w świecie komputerowym kilka lat temu. Do najpopularniejszych gier tego typu można zaliczyć Just Dance, które podbiło serca graczy na całym świecie. Program opierający się na realizacji układu tanecznego jest na tyle prosty, że chętnie korzystają z niego nawet najmłodsi.
Dzięki pandemii koronawirusa i akcji #zostańwdomu, ruchowe gry mają szansę powrócić do łask i stać się jedną z najpopularniejszych rozrywek domowych. Dla osób, które gaming chcą połączyć z rzeczywistą aktywnością fizyczną, stworzono liczne symulatory sportowe, które dzięki ruchom użytkownika pozwalają na imitację uprawiania sportu. Tego typu gry to między innymi symulatory boksu, tenisa, siatkówki, jeździectwa, joggingu czy Zumba Fitness. Dotychczas na rynku brakowało jednak gry, która łączyłaby w sobie profesjonalny trening, wirtualny świat gry i funkcje pomiaru parametrów zawodnika.
Stworzona przez brytyjskich twórców ma być pierwszą grą, która łączy w sobie wirtualny świat gry fantasy i intensywny trening sportowy. Quell, jak każda gra komputerowa, będzie miał specjalnie stworzony świat i bohaterów, gracz będzie poruszać się według fabuły i pokonywać kolejne poziomy. Dzięki najnowszym rozwiązaniom technologicznym ruchy użytkownika będą przenosiły się do wirtualnego świata i miały wpływ na rozwój wydarzeń. Rozgrywka będzie toczyć się w formie walki z wrogami, których gracz będzie mógł pokonać samodzielnie, własnymi ruchami. Każda z toczonych walk będzie inną formą treningu, tak, by wykonywane ćwiczenia fizyczne były różnorodne. Realizowane zadania będą dopasowane do aktualnego poziomu gry i indywidualnych umiejętności gracza.
Twórcy gry zapewniają, że rozgrywka w Quell zapewnia spalenie większej liczby kalorii niż podczas treningu biegowego, jazdy na rowerze czy spinningu. Do korzystania z gry nie są wymagane żadne umiejętności sportowe ani odpowiednia kondycja fizyczna. Poziom trudności zadań można swobodnie dostosować do gracza i zwiększać go wraz z rozwijającymi się postępami.
W skład treningu będą wchodziły elementy różnych sztuk walki, ćwiczenia wydolnościowe czy bieg. Każda z realizowanych walk będzie dokładnie śledzona przez program i analizowana, tak, by użytkownik mógł obserwować swoje postępy i kontrolować podstawowe parametry zdrowotne organizmu podczas realizowanego zestawu ćwiczeń. Quell będzie zbierał dane dotyczące liczby spalonych kalorii, prędkości uderzenia, siły, z jaką wyprowadzono cios, i dokładności ruchu. Dodatkową możliwością będzie opcja przesłania zapisanych statystyk do wybranej, mobilnej aplikacji fitness.
Gra Quell opiera się na wykorzystaniu specjalnie zaprojektowanych rękawic, które umożliwiają przeniesienie realnego ruchu do wirtualnego świata. Nad stworzeniem sprzętu pracowali między innymi profesjonalni bokserzy, którzy dzielili się swoim doświadczeniem i testowali prototyp wyposażenia gry.
Dzięki wzrastającym poziomom, użytkownik ma szansę nieustannie rozwijać swoje umiejętności, uczyć się ataku, bloku, obrony i uników. Żadna z zaplanowanych walk nie jest taka sama, a nowoczesna technologia wykorzystana do realizacji Quell pozwoli przeżyć niepowtarzalną rozgrywkę i znacząco podnieść wydolność fizyczną organizmu.
Premiera Quell jest zaplanowana na przyszły rok. Obecnie twórcy gry zbierają środki na dokończenie realizacji projektu, pracę nad udoskonaleniem prototypu rękawic, produkcją gry oraz aktualizowanie strony internetowej. Zbiórka odbywa się w serwisie kickstarter.com. Do tej pory inicjatywę wsparło prawie 3 tysiące osób, które wpłaciło ponad 500 tysięcy funtów.
Zdjęcie wyróżniające: Freepik