Jak zwiększyć liczbę klientów sklepu z butami online? Kluczowe znaczenie mają tutaj procesy związane z SEO i pozycjonowaniem. Dowiedz się, na jakie aspekty zwrócić uwagę.
Aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, niezbędne jest sprawne pozycjonowanie. Przy odpowiednim dbaniu o tę kwestię strona z butami może znaleźć się wśród pierwszych wyników wyszukiwania. Jest to jednak czasochłonny i trudny proces, który zdecydowanie ciężko jest wykonać samodzielnie. Z tego powodu warto zastanowić się nad oddaniem tego zadania w ręce profesjonalistów z agencji SEO, którzy znacznie pomogą w wypromowaniu strony w wyszukiwarce. Niezależnie od tego, czy planujesz zajmować się tą kwestią samodzielnie, czy z pomocą agencji, warto dowiedzieć się nieco więcej o tym, jak działa pozycjonowanie stron internetowych.
Własna strona internetowa firmy to niezbędny krok, aby uzyskać stabilną pozycję na rynku i dotrzeć do docelowych klientów. Proces pozycjonowania jest bezpośrednio związany z działaniem wyszukiwarek internetowych. Algorytmy usług takich jak Google skupiają się na dostarczeniu użytkownikom treści, które w największym stopniu odpowiadają na ich wyszukiwania. Przez lata rozwoju wyszukiwarki powstał zestaw reguł i zasad pomocnych w tworzeniu strony, która będzie interesująca zarówno dla robotów Google, jak i potencjalnych klientów. Spore znaczenie wciąż mają odpowiednio dobrane słowa kluczowe, jednak istnieje także szereg innych istotnych czynników.
W ostatnich latach coraz ważniejsze staje się lokalne SEO – hasła dla na przykład pozycjonowania w Łodzi mogą być nieco inne niż w przypadku innych miast. Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej wymaga przede wszystkim czasu, cierpliwości i wiedzy na temat znaczenia poszczególnych aspektów działania strony oraz wpływu jej zawartości na wyniki. Po nawiązaniu współpracy z agencją możemy spodziewać się efektów nawet po około 6 miesiącach, jednak wiele zależy od branży, konkurencji i aktualnego stanu strony.
Pozycjonowanie strony internetowej to całokształt działań, dzięki którym dana witryna może wyświetlać się na jednym z pierwszych miejsc listy wyników po wpisaniu odpowiedniej frazy. Osiągnięcie żądanego efektu wymaga pewnej dozy kreatywności, umiejętności i zaangażowania. Wiele firm decyduje się na jednoczesne korzystanie z płatnych usług, takich jak Google Ads, jednak warto zaznaczyć, że pozycjonowanie jest znacznie trwalszą metodą, która pozwoli utrzymać wzrost odwiedzin na stronie przez długi czas.
Większa liczba osób odwiedzających stronę z butami może przełożyć się na wyższą konwersję i większe zyski ze sprzedaży. Będzie to jednak możliwe tylko wtedy, gdy sama witryna jest wystarczająco atrakcyjna, podobnie jak sama oferta. Z tego względu warto zainteresować się nie tylko tematami związanymi z SEO, lecz także UX, czyli user experience. Jest to termin, który opisuje wrażenia użytkowników z korzystania z danej strony – pozytywne doznania wiążą się między innymi z większą chęcią dokonania transakcji w danym sklepie.
Kompletny obraz marketingu online składa się z wielu aspektów. Obok SEO oraz reklam płatnych należy pamiętać o kwestiach takich jak współpraca z influencerami, pozyskiwanie linków z innych stron czy optymalizacja działania witryny. W przypadku przedsiębiorstw, które prowadzą sprzedaż lub oferują różnego rodzaju usługi, niemal koniecznością jest odpowiednio przygotowana wizytówka Google Moja Firma. Jest to kolejny obszar, w którym możemy znacząco wpłynąć na pozycję biznesu w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie wizytówek w wyszukiwarce Google pozwala dopracować kartę swojej firmy, by przekazywała jak najwięcej przydatnych informacji dla klientów. Taki zabieg może prowadzić do większego zaufania wśród osób, które mogą być zainteresowane zakupami w danym sklepie, jak również poprawy pozycji strony powiązanej z daną firmą.
Fot. Carslos Muza/unsplash.com
Myślę, że najlepiej zwrócić uwagę na dobór odpowiednich słów kluczowych oraz na kanibalizacje która często okazuje się być problemem w trakcie tworzenia artykułów i tekstów na stronę. Pozycjonowanie sklepów jest o tyle trudne, że obecnie mamy bardzo dużo sklepów tego samego typu i ciężko jest bez wcześniej określonej strategi i planu wejść na wyższe pozycje wyszukiwań google.
Wydaje mi się, że nie ma większej różnicy w pozycjonowaniu, tak długo, jak dotyczy ono sklepu internetowego. Różnice były zauważalne, gdybyśmy celowali w zdobycie lepszej pozycji dla bloga. Dobór odpowiednich słów kluczowych w zależności od oferowanego przez nas asortymentu, zagwarantuje skuteczne pozycjonowanie sklepów. Fakt faktem, trudnym jest wybranie taki słów, które nie okażą się pospolite, ponieważ sklepów na rynku jest bez liku z najróżniejszym asortymentem. Przybliżyć nas do sukcesu może wsparcie agencji seo, lub sxo. Ta druga może się okazać nawet lepszym wyborem, ze względu na dużą troskę poświęcaną UX-owi.