Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Jeśli masz poważne zamiary co do swojego biznesu, to wybór platformy e-Commerce dla twojego sklepu internetowego jest kluczowym krokiem na ścieżce biznesowego rozwoju. Wybierając Magento, decydujesz się na jedno z bardziej interesujących rozwiązań, oferujących praktycznie nieograniczone możliwości adaptacji do swojej działalności. Ta platforma jest stabilna, bezpieczna i elastyczna w swojej architekturze, co ułatwia jej integrację z innymi systemami.
Planując sklep internetowy w systemie Magento, należy mieć na uwadze, że skomplikowanie tego systemu praktycznie uniemożliwia samodzielne działania. Całe przedsięwzięcie wdrożenia wymaga zaangażowania grupy ekspertów, co wynika nie tylko z trudności technologicznych, ale również z konieczności zbudowania sklepu z myślą o użytkowniku. Dobrze zaprojektowany sklep powinien spełniać aktualne standardy dotyczące doświadczenia użytkownika (User Experience) i interfejsu użytkownika (UI), co z pewnością wpływa na sprzedaż. Jednak nawet osoby posiadające wyobrażenie na ten temat i codziennie korzystające z wielu sklepów internetowych, rzadko potrafią precyzyjnie określić, jak dokładnie powinien wyglądać (i funkcjonować) ich własny sklep. Dlatego specjaliści przeanalizują Twoje potrzeby biznesowe i stworzą sklep dostosowany do Twoich klientów.
Choć nie może być konieczne posiadanie nietypowych funkcji w swoim przedsiębiorstwie, porada dotycząca podstawowych rozwiązań może być nieoceniona. Okazuje się, że wdrożenie pojedynczych funkcji Magento i ich inkorporacja w sklepie może znacząco podnieść poziom sprzedaży.
Planując otworzenie sklepu internetowego, zdecydowanie warto zainwestować w kompleksowe rozwiązania. W takim przypadku niezbędnym etapem będzie przeprowadzenie analizy, obejmującej Twoje potrzeby, rynek i konkurencję. Po wdrożeniu sklepu będziesz mógł liczyć na stałe wsparcie, między innymi w zakresie zarządzania treścią witryny. Agencja zajmie się również utrzymaniem sklepu na platformie, co rzeczywiście odciąży Ciebie i umożliwi swobodniejsze wykonanie innych zadań. Aby sklep internetowy na Magento działał poprawnie i spełniał swoje zadanie konieczne jest zaangażowanie wielu specjalistów. Będą to graficy, programiści, specjaliści UX czy SEO. Dobra wiadomość jest taka, że tutaj przedsiębiorca nie musi być multi fachowcem, ani zatrudniać dodatkowych pracowników. Kompleksowość oferty agencji wdrażającej Magento obejmuje zarówno pełną obsługę, jak i odpowiedzialność za wdrożenie i działanie sklepu.
Klienci czasem mają pytania i niepewności, które jeśli pozostawione bez odpowiedzi lub wyjaśnienia, mogą zniechęcić ich do dokonania zakupu. Dlatego ważne jest umożliwienie im szybkiej komunikacji z personelem sklepu. W takiej sytuacji dedykowanym rozwiązaniem są czaty lub możliwość rozmowy za pośrednictwem call center. Jeśli uznasz, że tego rodzaju opcja jest potrzebna, wprowadzenie biznesu może obejmować zatrudnienie specjalistów ds. obsługi klienta.
Tak samo może być w przypadku działań promocyjnych. Firma może dostarczyć skuteczną komunikację mailową dla Twojego biznesu lub zapewnić gotowe strategie marketingowe z obszaru e-Commerce, skupiające się na zwiększeniu ruchu w sklepie, konwersji i wzroście sprzedaży.
Przegląd akcji promocyjnych, skonsolidowanie wyników sprzedaży, raportowanie dotyczące aktualnego funkcjonowania sklepu – to wszystko może stanowić wskaźnik dalszych działań i inicjatyw rozwojowych przedsiębiorstwa. Specjaliści wdrażający sklepy na platformie Magento proponują zaawansowane rozwiązania w tej dziedzinie. To znacznie ułatwia ocenę działalności i wnioskowanie na przyszłość. Należy również pamiętać, że Magento służy nie tylko do tworzenia sklepów internetowych, ale także umożliwia dostosowanie platformy b2b do indywidualnych potrzeb.
Na zakończenie warto dodać, że każda platforma e-handlu posiada swoje wymagania, na przykład dotyczące hostingu i jego parametrów. Ponadto, istotną kwestią różnicującą poszczególne rozwiązania jest skuteczność optymalizacji strony dla wyszukiwarek. To kolejne powody przemawiające za zdecydowaniem się na specjalistyczną firmę zajmującą się Magento, która wykorzysta potencjał tej platformy dla naszej firmy. To również ma znaczenie w kontekście przyszłego rozwoju.
Fot.: materiał Klienta