Pandemia koronawirusa przyczyniła się do wzrostu zainteresowania platformą TikTok. W czasie lockdownu swoje profile na portalu założyło i rozwinęło wielu znanych sportowców.
Grający na co dzień w drużynie NBA Milwaukee Bucks grecki koszykarz to najpopularniejszy TikToker wśród sportowców. Jego profil na platformie śledzi ponad 2 miliony użytkowników z całego świata.
Na swoje konto zawodnik dodaje filmy pokazujące jego codzienne życie, treningi, przygotowanie do meczów, życie prywatne czy współpracę ze znanymi markami. Posty sponsorowane generują dla koszykarza duże zyski finansowe (około 117 tysięcy euro za post), które przekładają się na zwiększające się nieustannie zasięgi w mediach społecznościowych.
Mogłoby się zdawać, że 43-letni amerykański futbolista z młodzieżową platformą w mediach społecznościowych będzie mieć niewiele wspólnego, jednak to duży błąd. Jego profil na TikToku obserwuje aktualnie ponad 2 miliony użytkowników, a poszczególne filmy ogląda kilkanaście milionów fanów.
Na dodawanych przez siebie materiałach wideo Brady komentuje konkretne wydarzenia z meczów futbolu amerykańskiego, pokazuje codzienną rutynę, opowiada o swoich treningach i pokazuje swoje pasje, takie jak gra w golfa czy miłość do serii „Gwiezdne Wojny”.
Wśród polskich zawodników największą popularnością na TikToku może pochwalić się najlepszy polski piłkarz. Kariera Roberta Lewandowskiego na platformie rozpoczęła się w czasie pandemii, gdy wraz z żoną zaczął nagrywać filmiki, na których wykonuje popularne układy taneczne.
Jego profil na platformie zebrał ponad 4 miliony fanów, a każdy z filmów ogląda średnio od 5 do nawet 20 milionów obserwatorów. Według opublikowanych statystyk na postach sponsorowanych umieszczanych na platformie Robert Lewandowski może zarabiać nawet 83 tysiące euro, czyli około 370 tysięcy złotych.
Kolejnym amerykańskim futbolistą, który dobrze wykorzystuje swój potencjał marketingowy na TikToku, jest 32-letni zawodnik Seattle Seahawks. Profil sportowca śledzi prawie 300 tysięcy użytkowników. Russel Wilson na swoim kanale realizuje nagrania wpisujące się w aktualne trendy panujące na platformie, pokazuje swoje treningi i przygotowania do zawodów, a także kulisy meczów NFL.
Drugi najlepiej zarabiający sportowiec na TikToku. Wartość jednego nagrania boksera szacuje się na około 103 tysiące euro, czyli ponad 450 tysięcy złotych. Profil brytyjskiego boksera śledzi milion osób, a jego materiały wideo ogląda kilkaset tysięcy widzów.
Wśród publikowanych filmików dwukrotnego Mistrza Świata można znaleźć nagrania pokazujące bokserskie treningi, życie codzienne, sesje zdjęciowe, udzielane wywiady czy sposoby na spędzanie wolnego czasu.
Zestawienie najlepiej prosperujących sportowców na platformie TikTok zamyka koszykarz występujący od 2019 roku w barwach Memphis Grizzlies. Konto 21-letniego zawodnika obserwuje prawie 500 tysięcy użytkowników. Nagrania z jego udziałem zebrały ponad 220 milionów widzów, co pozwala mu na rozszerzanie swoich medialnych zasięgów. Najwięcej polubień i odtworzeń zebrało nagranie, które składa się z fotokolażu zdjęć zawodnika ze swoją dwuletnią córką Kaari Jaidyn Morant.
Zdjęcie główne: Franck/unsplash.com