Artykuł sponsorowany
Wypoczęci pracownicy, którzy cieszą się dobrym zdrowiem i świetną kondycją, są bardziej zmotywowani do pracy. Inwestycja w promowanie sportu przekłada się również na lepszą wydajność oraz większe zaangażowanie w pracę osób zatrudnionych. W artykule podpowiadamy, jak możesz zmotywować pracowników Twojej firmy do aktywności fizycznej.
Długie siedzenie przy biurku, nieustanny pośpiech i stres wpływają niekorzystnie na zdrowie pracowników. Pracodawcy coraz częściej angażują się w akcje profilaktyczne i promowanie zdrowego stylu życia wśród osób zatrudnionych w firmie, co przekłada się na rzadsze występowanie chorób i lepszą efektywność u pracowników. Do popularnych sposobów inwestowania w sport, których podejmują się pracodawcy, należą: otwarcie firmowej siłowni, dofinansowanie do karnetów Multisport oraz współudział w sportowych turniejach charytatywnych i organizowanie rozgrywek pracowniczych.
Aktywność fizyczna jest niezbędna w każdym wieku. Osoby ćwiczące systematycznie zwykle mają lepsze samopoczucie, większą odpornośc na infekcję, a także odczuwają wzrost zadowolenia z życia. Aktywność fizyczna wpływa również pozytywnie na zdolność do koncentracji i pozwala utrzymać dobrą wydolność organizmu.
Otwarcie siłowni, z której pracownicy mogliby korzystać nieodpłatnie, wiąże się z wieloma kosztami, ale zdecydowanie warto w nią zainwestować. Przede wszystkim regularne uprawianie sportu pozwala obniżyć stres i ryzyko wystąpienia chorób cywilizacyjnych. Firmowa siłownia sprzyja także integracji pracowników, co przekłada się na lepszą komunikację w przedsiębiorstwie i mniejszą rotację pracowniczą.
Decydując się na otwarcie siłowni w przedsiębiorstwie, należy wziąć pod uwagę wyższe koszty poboru energii, zakup sprzętu oraz koszty remontu. Warto zainwestować w podstawowe maszyny wysokiej jakości, takie jak bieżnia, rowerek, ławeczka do ćwiczeń oraz w przyrządy do treningu siłowego. Należy pamiętać, że sprzęt sportowy powinien być funkcjonalny i bezpieczny. Dobrym pomysłem będzie także skorzystanie z usług trenera personalnego, który przeprowadzi wstępne szkolenia z obsługi sprzętu dla nowych użytkowników siłowni i przedstawi im obowiązujące zasady bhp.
Firma, która sponsoruje charytatywne turnieje sportowe i angażuje pracowników w rozgrywki zespołowe, nie tylko promuje zdrowy styl życia, ale również kreuje pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Pracodawcy mogą przykładowo zachęcić pracowników do udziału w eventach wspierających dojazd do pracy rowerem. Pracownicy, biorący udział w wydarzeniu, dowiedzą się, jak przygotować rower do nowego sezonu, udzielić pierwszej pomocy na trasie, a także będą mogli skorzystać z usług oferowanych przez mobilny serwis rowerowy. Dobrym rozwiązaniem może być również zakup akcesoriów rowerowych w ramach prezentu świątecznego dla pracowników. Szeroki wybór rowerów, bagażników, praktycznych toreb i uchwytów rowerowych ma w swojej ofercie sklep internetowy online.
Zdj. główne: Humphrey Muleba/unsplash.com