Facebook zawiesił technologię wykrywania twarzy

Facebook zawiesił technologię wykrywania twarzy
/
/
Technews
Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

W związku ze skandalami wokół firm, które zaczęły inwigilować swoich użytkowników, Meta (właściciel Facebooka) postanowiła odejść od możliwości wykrywania twarzy.

Firma Marka Zuckerberga podała do oficjalnego obiegu informację o swojej decyzji odnośnie do technologii wykrywania twarzy – zdecydowała o jej usunięciu. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że to właśnie jej używa do stosowania filtrów na Instagramie, Facebooku, Snapchacie itd. Według statystyk z usługi tej korzysta aktualnie około 500 milionów użytkowników.

Nie wiadomo, na jak długo Meta zawiesi technologię. Istnieją przypuszczenia, że jest to proceder tymczasowy, dopóki służby bezpieczeństwa i rządy (zwłaszcza USA) nie stworzą odpowiednich przepisów prawnych. Nie ma co się oszukiwać, głównym powodem, dla którego Facebook zawiesił technologię, jest jego negatywny wizerunek i obawy przed konsekwencjami. Zapewne gdy tylko powstaną odpowiednie regulacje, Meta znów uruchomi usługę, tym razem jednak dostosuje ją do nowych przepisów.

Zdj. główne: Glen Carrie/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

12 − trzy =

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Silnik wysokoprężny diesel, co z nim będzie w najbliższych latach?
/
Silnik wysokoprężny diesel, co z nim będzie w najbliższych latach?
Silnik wysokoprężny, powszechnie określany jako diesel, rozkochał w sobie wielu miłośników czterech kółek. Istnieje od dawna, a na drogach wciąż dorównuje pojazdom napędzanym silnikami benzynowymi.
Jak sztuczna inteligencja przekształca sztukę na płótnie?
/
Jak sztuczna inteligencja przekształca sztukę na płótnie?
Przekonaj się, jak sztuczna inteligencja zmienia sztukę, stając się nowoczesnym malarzem, który tworzy dzieła na płótnach. Twórczość AI w kontekście artystycznym pod lupą.
W jaki sprzęt sportowy dla pracowników warto zainwestować?
/
W jaki sprzęt sportowy dla pracowników warto zainwestować?
Promowanie sportu wśród pracowników przekłada się na lepsze wyniki, a także sprzyja komunikacji w firmie. Przeczytaj, jakie działania w tym kierunku warto podjąć.