Facebook zawiesił technologię wykrywania twarzy

Facebook zawiesił technologię wykrywania twarzy
/
/
Technews
Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

W związku ze skandalami wokół firm, które zaczęły inwigilować swoich użytkowników, Meta (właściciel Facebooka) postanowiła odejść od możliwości wykrywania twarzy.

Firma Marka Zuckerberga podała do oficjalnego obiegu informację o swojej decyzji odnośnie do technologii wykrywania twarzy – zdecydowała o jej usunięciu. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że to właśnie jej używa do stosowania filtrów na Instagramie, Facebooku, Snapchacie itd. Według statystyk z usługi tej korzysta aktualnie około 500 milionów użytkowników.

Nie wiadomo, na jak długo Meta zawiesi technologię. Istnieją przypuszczenia, że jest to proceder tymczasowy, dopóki służby bezpieczeństwa i rządy (zwłaszcza USA) nie stworzą odpowiednich przepisów prawnych. Nie ma co się oszukiwać, głównym powodem, dla którego Facebook zawiesił technologię, jest jego negatywny wizerunek i obawy przed konsekwencjami. Zapewne gdy tylko powstaną odpowiednie regulacje, Meta znów uruchomi usługę, tym razem jednak dostosuje ją do nowych przepisów.

Zdj. główne: Glen Carrie/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jak wykorzystać fotobudkę na twojej prywatnej imprezie?
/
Jak wykorzystać fotobudkę na twojej prywatnej imprezie?
Odkryj kreatywne sposoby na wykorzystanie fotobudki podczas twojej prywatnej imprezy, które zwiększą zabawę i stworzą niezapomniane wspomnienia.
Jeżyki do ćwiczeń rehabilitacyjnych: Najlepsze techniki i porady
/
Jeżyki do ćwiczeń rehabilitacyjnych: Najlepsze techniki i porady
Jeżyki do ćwiczeń rehabilitacyjnych to niezwykle przydatne narzędzia stosowane w procesie rehabilitacji.
Jak sportowe wydarzenia mogą wzmacniać wizerunek marki
/
Jak sportowe wydarzenia mogą wzmacniać wizerunek marki
Odkryj, jak wydarzenia sportowe mogą służyć jako potężne narzędzie marketingowe do budowania silnego wizerunku marki. Dowiedz się, jak strategie marketingowe związane ze sportem mogą przynieść korzyści dla Twojej firmy.