Pole DO, DW i UDW w wiadomości e-mail – do czego służą?

Pole DO, DW i UDW w wiadomości e-mail – do czego służą?
/
/
Aplikacje
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Wydawać by się mogło, że wysyłanie wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej nie stanowi większego wyzwania. Wymaga jedynie zalogowania się na swoje konto email, wprowadzenia adresata i treści wiadomości. Nie wszyscy jednak wiedzą, że wiadomość e-mail można wysłać do wielu adresatów jednocześnie. Zdarza się jednak, że nie powinni oni wzajemnie wiedzieć o tym fakcie. Co warto wiedzieć na temat pól DO, DW i UDW? 

Pole DO – do czego służy?

Osoby, które wysyłają wiadomość e-mail, a jednocześnie nie zależy im na ukrywaniu odbiorców, mogą skorzystać z pola DO. Jest to podstawowe pole adresowe w poczcie e-mail. Jeśli wykorzysta się je do wysłania wiadomości do większej ilości adresatów, każdy z nich będzie w stanie zobaczyć pełną listę odbiorców.

Pole DW – co oznacza?

Wiele osób wysyłających wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej zastanawia się: DW co to znaczy

Otóż, DW to pole, które dosłownie oznacza – do wiadomości. Służy do wysyłania informacji o charakterze grupowym. Każdy adresat wiadomości będzie w stanie zorientować się, kto jeszcze ją otrzymał. Wszystko dlatego, że lista dystrybucyjna widoczna będzie dla wszystkich adresatów e-maila.

Pole odbiorcze DW często wykorzystywane jest w firmach w celu informowania członków zespołu o zachodzących procesach. Dzięki niemu można poinformować swoich przełożonych bądź też współpracowników o ważnych dla nich rzeczach. Będą oni wiedzieć, kto jeszcze otrzymał następującą informację.

UDW – co to za pole?

Nadawcy wiadomości, którzy chcą wysłać e-mail do odbiorców nie znających się wzajemnie, z reguły wykorzystują pole UDW – tak zwaną ślepą kopię. Odbiorcy, którzy zostaną wprowadzeni w tym polu, nie będą widoczni dla innych odbiorców – sami także nie zobaczą adresów mailowych pozostałych adresatów.

Pole UDW stosuje się w sytuacji, kiedy odbiorcy się nie znają, bądź też nie muszą wiedzieć, do kogo jeszcze trafiła dana wiadomość e-mail.

Procedurę UDW często wykorzystuje się we współczesnym marketingu – służy między innymi do wysyłania zaproszeń grupowych, newsletterów bądź biuletynów. W ten sposób można zagwarantować odbiorcom wiadomości należną im prywatność.

Pola DO, DW i UDW – jak uniknąć popełnienia błędów?

Powyżej wymienione pola doskonale sprawdzają się w jednoczesnym i skutecznym wysyłaniu wiadomości e-mailowej do wielu odbiorców. Niestety, nie każdy potrafi się z nimi prawidłowo obchodzić. Nieumiejętne posługiwanie się nimi może prowadzić do różnego rodzaju pomyłek, czasem bardzo poważnych.

Przed wysłaniem wiadomości do większej grupy odbiorców warto poświęcić chwilę na sprawdzenie ich adresów e-mailowych. Dzięki temu można uniknąć pomyłki, wysyłając wiadomość do niewłaściwych osób.

W sieci dostępne są różnego rodzaju wtyczki służące do automatycznego sprawdzania wprowadzonych w powyższych polach adresów odbiorców Dzięki temu można znacznie zminimalizować ryzyko, że wiadomość trafi w niepożądane ręce, co czasem może spowodować bardzo poważne konsekwencje.

Zdjęcie: materiał Klienta

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
14 trybów sportowych i wbudowany termometr – nadchodzi TicWatch GTH!
/
14 trybów sportowych i wbudowany termometr – nadchodzi TicWatch GTH!
Szeroka oferta marki Mobvoi została ostatnio wzbogacona o nowy inteligentny zegarek – TicWatch GTH. Na razie urządzenie zadebiutowało tylko w […]
Zepp Football Tracker – kieszonkowy rejestrator najważniejszych osiągów piłkarza
/
Zepp Football Tracker – kieszonkowy rejestrator najważniejszych osiągów piłkarza
Producent piłkarskiego urządzenia odpowiada także za bardzo popularne sensory dla graczy tenisa ziemnego oraz golfistów.
Nowoczesna technologia odpowiedzią na brak kibiców. Nowa Zelandia z wirtualnym dopingiem na IO w Tokio!
/
Nowoczesna technologia odpowiedzią na brak kibiców. Nowa Zelandia z wirtualnym dopingiem na IO w Tokio!
Nowoczesna technologia nieustannie się rozwija i daje coraz więcej możliwości w rozmaitych aspektach życia. Podczas tegorocznych Igrzysk Olimpijskich w Tokio […]