Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Wydawać by się mogło, że wysyłanie wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej nie stanowi większego wyzwania. Wymaga jedynie zalogowania się na swoje konto email, wprowadzenia adresata i treści wiadomości. Nie wszyscy jednak wiedzą, że wiadomość e-mail można wysłać do wielu adresatów jednocześnie. Zdarza się jednak, że nie powinni oni wzajemnie wiedzieć o tym fakcie. Co warto wiedzieć na temat pól DO, DW i UDW?
Osoby, które wysyłają wiadomość e-mail, a jednocześnie nie zależy im na ukrywaniu odbiorców, mogą skorzystać z pola DO. Jest to podstawowe pole adresowe w poczcie e-mail. Jeśli wykorzysta się je do wysłania wiadomości do większej ilości adresatów, każdy z nich będzie w stanie zobaczyć pełną listę odbiorców.
Wiele osób wysyłających wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej zastanawia się: DW co to znaczy?
Otóż, DW to pole, które dosłownie oznacza – do wiadomości. Służy do wysyłania informacji o charakterze grupowym. Każdy adresat wiadomości będzie w stanie zorientować się, kto jeszcze ją otrzymał. Wszystko dlatego, że lista dystrybucyjna widoczna będzie dla wszystkich adresatów e-maila.
Pole odbiorcze DW często wykorzystywane jest w firmach w celu informowania członków zespołu o zachodzących procesach. Dzięki niemu można poinformować swoich przełożonych bądź też współpracowników o ważnych dla nich rzeczach. Będą oni wiedzieć, kto jeszcze otrzymał następującą informację.
Nadawcy wiadomości, którzy chcą wysłać e-mail do odbiorców nie znających się wzajemnie, z reguły wykorzystują pole UDW – tak zwaną ślepą kopię. Odbiorcy, którzy zostaną wprowadzeni w tym polu, nie będą widoczni dla innych odbiorców – sami także nie zobaczą adresów mailowych pozostałych adresatów.
Pole UDW stosuje się w sytuacji, kiedy odbiorcy się nie znają, bądź też nie muszą wiedzieć, do kogo jeszcze trafiła dana wiadomość e-mail.
Procedurę UDW często wykorzystuje się we współczesnym marketingu – służy między innymi do wysyłania zaproszeń grupowych, newsletterów bądź biuletynów. W ten sposób można zagwarantować odbiorcom wiadomości należną im prywatność.
Powyżej wymienione pola doskonale sprawdzają się w jednoczesnym i skutecznym wysyłaniu wiadomości e-mailowej do wielu odbiorców. Niestety, nie każdy potrafi się z nimi prawidłowo obchodzić. Nieumiejętne posługiwanie się nimi może prowadzić do różnego rodzaju pomyłek, czasem bardzo poważnych.
Przed wysłaniem wiadomości do większej grupy odbiorców warto poświęcić chwilę na sprawdzenie ich adresów e-mailowych. Dzięki temu można uniknąć pomyłki, wysyłając wiadomość do niewłaściwych osób.
W sieci dostępne są różnego rodzaju wtyczki służące do automatycznego sprawdzania wprowadzonych w powyższych polach adresów odbiorców Dzięki temu można znacznie zminimalizować ryzyko, że wiadomość trafi w niepożądane ręce, co czasem może spowodować bardzo poważne konsekwencje.
Zdjęcie: materiał Klienta