Specjalizująca się w branży nowoczesnych technologii firma Counterpoint opublikowała raport oparty na danych dotyczących sprzedaży smartwatchy pod koniec 2020 roku. Nie sposób nie zwrócić uwagi na fakt, że zajmujący pierwsze miejsce w zestawieniu Apple niemal całkowicie zdominował stale rozwijający się sektor wearables.
Zegarki typu smartwatch stały się w ostatnim czasie niezwykle popularne, w związku z czym na ich wprowadzenie do swojej oferty decyduje się coraz więcej firm. Pomimo że w sklepach nie brakuje rozmaitych urządzeń tego typu, dominacja jednego z producentów w tym zakresie jest wręcz przygniatająca.
Mowa oczywiście o firmie Apple, która z 40% procentami całego rynku wygodnie usadowiła się na pozycji lidera. W Polsce na zakup ekskluzywnego Apple Watcha decydują się nieliczni, ale zupełnie inaczej przedstawia się sytuacja w innych zakątkach świata, gdzie zegarek jest zdecydowanym numerem jeden. Maniakom nowoczesnych technologii nie przeszkadza nawet fakt, że urządzenie można sparować jedynie z iPhone’ami.
Apple dominuje również, jeśli chodzi o liczbę dostarczonych na rynek urządzeń. Drugie miejsce na liście przypadło zaś rosnącemu w siłę Huawei, który zanotował imponujący wzrost w wysokości 26% względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Jednocześnie warto zaznaczyć, że Apple i tak sprzedał trzykrotnie więcej urządzeń od chińskiego producenta.
Apple zajmuje pierwsze miejsce na rynku globalnym smartwatch’y w czwartym kwartale 2020 roku⌚️
👉Według danych rynkowych…
Opublikowany przez Magazyn – Fan Apple Piątek, 5 marca 2021
Czy dominacja Apple’a utrzyma się również w nadchodzących latach? Przynajmniej na chwilę obecną nic nie wskazuje na to, by monarchia absolutna firmy spod znaku nadgryzionego jabłka miała dobiec końca. Niebawem zadebiutuje jednak Samsung Galaxy Watch, który ma umożliwić użytkownikom płatności zbliżeniowe. To właśnie z jego strony można spodziewać się ewentualnego rzucenia rękawicy zegarkowi Apple Watch.
Zdjęcie wyróżniające: Freepik